Posts Tagged ‘masini second hand’

BCR Leasing taie 15 procente din pret pentru 100 de masini recuperate

Friday, April 15th, 2011

BCR Leasing, compania de leasing financiar a grupului BCR, a scos la vanzare 100 de masini recuperate de la clientii care nu si-au mai platit ratele lunare pe care incearca sa le vanda cu un pret cu 15% mai mic decat pretul de evaluare.

Discount-urile sunt cuprinse intre 288 si 3.456 de euro in functie de modelul autovehiculului.

Vehiculele pot fi achizitionate cu cash, dar si prin leasing sau credit. Promotia este valabila pentru cererile de cumparare depuse inainte de 10 iunie.

Pentru a vedea sectiunea de masini recuperate a LeasingPortal.ro, clic aici.

Borbely: Cine nu vrea să plătească taxa auto, să-şi cumpere maşini înmatriculate în România

Friday, February 11th, 2011

Dacă cineva nu vrea să plătească taxa auto, atunci să meargă pe piaţă să-şi ia o maşină veche de 5-6 ani, dar înmatriculată, deja, în România, a declarat, joi, într-o conferinţă de presă, Laszlo Borbely, ministrul Mediului şi Pădurilor.

‘Sunt destul de ferm atunci când sunt convins că ceea ce fac este foarte bine. E un principiu de bază, cum că poluatorul plăreşte. Dacă cineva este nemulţumit de taxa auto şi nu-şi permite să o plătească, atunci să meargă pe piaţă şi să-şi cumpere o maşină chiar şi veche de 5-6 ani, dar înmatriculată în România’, a menţionat Borbely.

Ministrul Mediului a adăugat că în anul 2010, au ajuns în ţară circa 130.000 de maşini mai vechi de zece ani dintr-un total de 230.000 de unităţi second-hand.

‘Am statistica anului 2010 care arată că au fost vândute circa 105.000 de maşini noi şi au fost aduse în ţară 230.000 de maşini second-hand, dintre care 130.000 mai vechi de zece ani. România nu poate să-şi permită să cheltuie 722 milioane lei pentru programul ‘Rabla’, şi să permită în acelaşi timp, fără niciun fel de rigurozitate şi taxe să se aducă în ţară maşini second’, a atras atenţia Laszlo Borbely.

Întrebat ce părere are despre înmatriculările de maşini făcute în Bulgaria, şeful MMP a subliniat faptul că ‘e treaba fiecăruia unde vor să-şi înmatriculeze maşina, că e în Ungaria, Cipru sau Bulgaria’.

Taxa de poluare auto a crescut, de la 1 ianuarie 2011, în medie, cu 45-50%, în funcţie de vechime şi puterea maşinii.

Modificările taxei auto prevăd aplicarea acesteia de la 1 ianuarie 2011 şi pentru maşinile Euro 5, cuantumul taxei fiind între 40 de euro, pentru o maşină cu motor de 1.100 cmc şi o vechime de doi ani, şi 1.867 euro, în cazul unei maşini noi de 4.200 cmc.

Pentru motorizările mici, de 1.100 cmc, taxa se situează între 40 şi 50 de euro (mai mare pentru maşinile noi), pentru cele cu motoare de 1.150 cmc – între 57 şi 73 de euro, iar pentru cele de 1.200 cmc – între 54 şi 76 de euro, în funcţie de vechimea maşinii.

La motorizările de 1.400 cmc, taxa variază între 108 şi 130 de euro, la 1.461 cmc – între 174 şi 220 de euro, iar la 1.598 de cmc taxa va fi de 329 de euro. Pentru versiunea Dacia Duster cu motor de 1,6 litri şi un preţ de 10.950 euro, taxa auto va fi de 329 de euro.

Pentru autoturismele cu motorizări de 2.000 cmc, taxa va varia între 342 şi 413 euro, în funcţie de vechime, pentru 2.200 cmc – între 604 şi 765 euro, pentru 3.000 de euro – între 895 de euro şi 1.133 euro, iar pentru 3.200 cmc taxa se va situa între 953 şi 1.152 euro.

Totodată, cumpărătorii de maşini uzate fără dotări suplimentare, de exemplu aer condiţionat şi airbag, vor plăti o taxă mai mare începând din 2011, potrivit normelor metodologice de aplicare a ordonanţei privind taxei auto.

Guvernul va diminua nivelul cotei de depreciere din taxa auto de care au beneficiat până în prezent cumpărătorii de maşini uzate fără astfel de dotări suplimentare.

Astfel, taxa auto poate fi redusă în baza unor formule de calcul care ţin cont de gradul de depreciere a maşinii, calculat în raport cu diferenţa de vechime între data primei înmatriculări şi anul de fabricaţie înscris în cartea de identitate a vehiculului, starea generală şi nivelul de dotare.

Coeficienţii de reducere a taxei auto calculaţi în funcţie de vechimea maşinii vor fi reduşi de la o diferenţă 1,03-1,10 la la 1,01-1,04, iar cei raportaţi la starea generală a autovehiculului, respectiv aspectul exterior şi interior (semne de coroziune şi deteriorare pe caroserie, revopsire, curăţenia tapiţeriei, starea componentelor de bord) vor scădea de la 1,10 la la 1,05.

Atunci când noua cotă totală de reducere, calculată pentru toţi aceşti indicatori, este mai mare de 90%, se va aplica o cotă de reducere de 90%. Până în prezent, cota maximă de reducere acceptată era 95%.

Sursa: capital.ro

Creşterea taxei de poluare măreşte preţurile maşinilor second-hand, spun dealerii auto

Wednesday, January 5th, 2011

Majorarea taxei de poluare în ceea ce priveşte motorizările Euro 4 a dus la creşterea preţurilor maşinilor la mâna a doua deja înmatriculate în România, în timp ce tot mai mulţi din cei care aduc maşini din Vest preferă să le vândă neînmatriculate.

“Maşinile deja înmatriculate în România se vor scumpi, sau cel puţin aşa este logic pe măsură ce se vor importa tot mai puţine maşini la mâna a doua”, a spus Nicolae Sorescu, şeful diviziei auto a grupului Rădăcini.
Sorescu spune că numărul maşinilor care vor fi vândute ca neînmatriculate se va reduce în următoarele luni pe fondul majorării taxei de poluare.

Potrivit calculelor ZF, taxa de poluare ce trebuie achitată acum pentru maşinile second-hand importate a crescut chiar şi de peste trei ori, majorare care conform declaraţiilor lui Fabrice Cambolive, directorul comercial al Group Renault România, va înfrâna importul de automobile la mâna a doua în acest an.

În cazul unui Volkswagen Golf din 2008, cu motor diesel de 1,9 litri TDI, se plătea o taxă de aproximativ 550 de euro până la 31 decembrie, în timp ce de la 1 ianuarie valoarea acesteia a crescut la aproape 2.800 de euro. În acelaşi timp, aceeaşi maşină tranzacţionată pe piaţa second-hand are un preţ de aproape 8.900 de euro neînmatriculată şi 9.500 deja înregistrată în România.

În primele 11 luni ale anului trecut pe piaţa locală numărul de maşini second-hand importate a scăzut cu aproape 18%, potrivit statisticilor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor, la peste 173.500 de maşini, adică de peste două ori volumul celor noi înmatriculate în aceeaşi perioadă.

În condiţiile în care piaţa auto la începutul anului trecut a fost puternic influenţată de valul de maşini second-hand provenite din parcurile firmelor de leasing, preţul acestora a înregistrat scăderi chiar şi la jumătate. “În ianuarie anul trecut am achiziţionat de la o firmă de leasing un Opel Astra Classic cu o vechime de un an, cu 5.700 de euro. Aceeaşi maşină am vândut-o în noiembrie 2010 cu 7.000 de euro”, a spus Elena Ionescu, economist. Un alt exemplu este un SUV Volvo X90 care s-a vândut în aceeaşi perioadă cu puţin peste 20.000 de euro, în condiţiile în care preţul de piaţă era de peste 40.000 de euro.

Sursa: zf.ro

Taxe halucinante pentru masinile second hand

Monday, October 4th, 2010

21 de mii de euro ar putea ajunge de anul viitor taxa auto in cazul unei masini Euro 3, cu vechime de 8-10 ani. Ministerul Mediului pregateste masuri drastice, pentru a reduce poluarea din marile orase, astfel ca taxele auto vor fi majorate cu cateva sute pana la mii de euro, potrivit RFI.

In plus, din 2011 vor intra la impunere si modelele Euro 5, care nu erau pana acum taxate. Astfel, pentru o masina Euro 5 de 1.400 centimetri cubi, taxa auto va fi de 125 de euro, iar pentru o masina de 3.000 de centimetri cubi, posesorul va scoate din buzunar peste 3.600 de euro.

Asemenea taxe sunt halucinante, spune la RFI redactorul sef al revistei Top Gear, Costin Giurgea, iar posesorii de autoturisme vor fi profund nemultumiti.

“In conditiile in care avem un parc auto foarte invechit, taxele in legatura cu motoarele Euro 3, Euro 4 sunt absolut halucinante. De foarte multe ori, acestea vor depasi valoarea efectiva a masinii respective. Vom avea pe piata foarte, foarte multe masini, care se vor pune in vanzare pe piata de second hand si pe care nu le va mai cumpara nimeni,
pentru ca atunci taxele pentru acele masini vor fi foarte scumpe, de fapt vor fi prohibitiv de scumpe. Singurul lucru pozitiv din toata afacerea asta este ca masinile hibrid vor fi scutite de impozitare”, declara Costin Giurgea.

Cel mai probabil, piata auto second hand va suferi modificari anul viitor, este de parere directorul executiv Meridian Ocazii, Adrian Carstea.

“Sub o alta forma si la valori mai mici, taxa auto este si acum valabila. Nu se face altceva decat o marire a acestei taxe. Acolo unde masinile au capacitate cilindrica foarte mare sau sunt euro foarte mic sau si una si alta, taxele vor fi foarte mari si vor afecta buzunarul clientului. Clientii se vor orienta catre masinile cu taxe de poluare mici. De fapt, asta se si urmareste”, explica el.

Sursa: euractiv.ro

Importul de maşini second-hand, clătinat de noi măsuri fiscale

Monday, September 13th, 2010

Persoanele fizice nu mai pot înmatricula autovehicule importate din Uniunea Europeană dacă nu vor face dovada plăţii Taxei pe Valoarea Adăugată (TVA) în cazul maşinilor noi sau fără să prezinte un certificat care să îi scutească de această taxă în cazul celor la mâna a doua, potrivit unui ordin al ministerelor Administraţiei şi Internelor şi al Finanţelor Publice care a intrat în vigoare de vineri 10 septembrie.

Această reglementare nu se aplică şi în cazul persoanelor juridice, acestea fiind verificate pe cale informatică dacă sunt înregistrate în scopuri de TVA.

“Această măsură a fost adoptată deoarece a realizat şi ANAF că era vorba de fraudă, realizată nu de câţiva, ci de foarte mulţi. Într-o primă fază o astfel de măsură va duce la încetinirea importurilor de maşini second-hand care vor deveni mai puţin atractive şi va debloca maşinile recuperate din parcurile firmelor de leasing”, a spus Nicolae Sorescu, directorul diviziei auto a grupului Rădăcini.

În ceea ce priveşte piaţa second-hand din România, aceasta a ajuns la peste două treimi din totalul înmatriculărilor de maşini noi. Jucătorii din piaţa auto au ridicat de mai multe ori problema “samsarilor” care vând dublu faţă de un importator de maşini noi şi care plăteşte impozite şi taxe.

Dealerii auto spun că firmele samsarilor cumpărau maşini din Vest urmând a plăti TVA în România, dar în tranzit maşina era vândută succesiv, astfel că ultimele două, trei tranzacţii ajungeau să fie între persoane fizice, care nu aveau obligaţia de a dovedi că a fost achitată TVA înainte de înmatriculare.

Şi taxa de poluare a fost readusă recent în discuţie de autorităţi. Potrivit Ştirilor Pro TV, de la 1 ianuarie va intra în vigoare o nouă taxă de poluare, care se va plăti inclusiv pentru motoarele Euro 5, care în prezent sunt scutite de taxă. Pentru un motor de 1,4 litri şi o vechime mai mică de doi ani taxa va fi de 125 de euro, faţă de 376 de euro, cât se plătea până acum pentru un model Dacia Logan 1,4i, în timp ce pentru motorizările Euro 3, care au peste cinci ani, se va plăti o taxă de peste 3.000 de euro.

Sursa: zf.ro