Posts Tagged ‘raiffeisen leasing’

Profitul Raiffeisen Leasing a crescut la 2,4 mil. euro

Wednesday, March 20th, 2013

Raiffeisen LeasingRaiffeisen Leasing a avut anul trecut un profit net de 2,4 milioane de euro, în creştere cu 4,3% faţă de anul precedent, în timp ce valoarea totală a bunurilor finanţate a scăzut cu 16,7%, la 75 milioane de euro, a anunţat compania. Din totalul volumelor finanţate, contribuţia Raiffeisen Bank (rezultată în urma acţiunii de integrare a produsului de leasing în oferta de finanţare a băncii) a fost de 58%, de la 47% în 2011.
Potrivit companiei, numărul de contracte noi a crescut la 2 197, comparativ cu 1 975 în urmă cu an, iar costurile de operare au scăzut cu 8,5%. “Compania a realizat, de asemenea, o creştere a numărului de clienţi activi cu 3%. Distribuţia pe tipuri de active finanţate pe anul 2012 a fost echipamente – 29%, vehicule comerciale şi autoturisme – 71%”, se mai spune în comunicat. Anul trecut, costurile cu provizioanele s-au păstrat la acelaşi nivel ca în 2011, de 2,1 milioane euro.
Rata contractelor neperformante a scăzut cu 2% faţa de anul 2011, ca rezultat al unei abordări prudente şi responsabile din partea companiei, în acordarea finanţărilor. Raiffeisen Leasing este membră a grupului financiar austriac Raiffeisen şi activează pe piaţa românească din anul 2002. Compania are reprezentare naţională, fiind prezentă în 15 mari oraşe din România.

Raiffeisen Leasing si-a sporit afacerile cu 80% in semestrul I

Friday, September 16th, 2011

Raiffeisen Leasing IFN SA a finantat in primul semestru bunuri in valoare de 36,4 milioane euro, in crestere cu 80% fata de aceeasi perioada a anului trecut, a anuntat luni compania, potrivit NewsIn.

Compania de leasing precizeaza ca a finantat in primele sase luni ale acestui an vehicule in valoare totala de 22,5 milioane euro, ceea ce reprezinta o dublare a valorii totale, comparativ cu primul semestru din 2010.

Potrivit Raiffeisen Leasing, vehiculele comerciale finantate detin o pondere de 63% in structura portofoliului, restul de 37% revenind autoturismelor. “Valoarea echipamentelor finantate s-a ridicat la 13,9 milioane euro, sectoarele favorite in aceasta perioada fiind sectorul constructiilor 33% si agricultura 23% din totalul echipamentelor finantate.

“Anul acesta am avut ca preocupare constanta sa venim in intampinarea clientilor nostri prin solutii de finantare in leasing customizate pentru nevoile specifice ale diferitelor sectoare de activitate.

Pana la acest moment segmentele carora le-am adresat produse speciale au fost vehicule comerciale pentru transporturi, echipamente pentru agricultura si flote auto pentru IMM-uri”, a declarat directorul general Raiffeisen Leasing, Felix Daniliuc.

Sursa: bloombiz.ro

Raiffeisen Leasing aduce în România BAS Trucks

Tuesday, July 12th, 2011

Piaţa second de autovehicule, indiferent că este vorba de automobile sau autocamioane, a fost întotdeauna un segment dinamic şi profitabil pentru actorii cu o strategie viabilă.
După revenirea vânzărilor din primul trimestru, unul dintre cei mai importanţi actori ai pieţei de leasing, Raiffeisen Leasing, aduce pe plan local o soluţie de finanţare în parteneriat cu cel mai mare dealer olandez de autocamioane rulate, BAS Trucks.
Raiffeisen Leasing, clasată în top trei companii de leasing de pe plan local potrivit datelor financiare prezentate, a încheiat recent un parteneriat cu cel mai mare dealer de autovehicule comerciale rulate din Olanda, BAS Trucks, pentru distribuirea pe plan local de autocamioane second-hand. Acestea sunt finanţate exclusiv de către Raiffeisen. De ce vine în acest moment parteneriatul dintre o companie de leasing locală şi un dealer internaţional?
Reprezentanţii Raiffeisen Leasing au explicat acest parteneriat în primul rând prin faptul că în primele trei luni ale anului business-ul a urcat cu 300% faţă de acelaşi interval din 2010 şi prin prisma faptului că o pondere de aproape 50% din portofoliu este construită pe finanţarea de autovehicule. Astfel, în cursul anului trecut compania a avut un volum de 47%, circa 25 de milioane de euro, realizat din contractele acordate pentru segmentul auto.
“Al doilea element care ne-a încurajat să mergem în parteneriatul cu BAS Trucks a fost portofoliul de vehicule finanţate. Din acestea, avem 47,7% expunere pe autovehicule comerciale grele”, a declarat Felix Daniliuc, director general al Raiffeisen Leasing.

Ce cumpără transportatorii români

Directorul Raiffeisen Leasing spune că acum clienţii locali şi-au cizelat strategia de achiziţie şi nu mai fac paşi grăbiţi pentru creşterea flotei. Este, de fapt, o atitudine normală după ce cu 3 ani în urmă au început să vadă cum nu îşi mai pot permite să păstreze decât o anumită parte din flotă, în timp ce au trebuit să returneze camioane pentru care deja plătiseră bani buni.
“Important este că acum nu mai avem închideri neanticipate. Se investeşte în continuare în active productive, dar nu ca înainte. Dacă la 3-4 autocamioane era cumpărat şi un autoturism pentru management, acum strategiile s-au schimbat şi acest lucru ne bucură. Nu se mai insistă pe numărul de camioane, ci pe capacitatea financiară. Dacă au bani doar pentru două camioane, atunci le cumpără doar pe acelea două”, a spus Daniliuc.
Potrivit BAS Trucks, comenzile pentru oferta zilnică de 1.300 de autocamioane vin constant din România. Deja au fost livrate câteva zeci de unităţi, iar din structura achiziţiilor se poate observa că românii au un nivel ridicat de cerinţe. “Observăm că sunt alese unităţi cu rulaj redus, cu o vechime de 2-3 ani şi o valoare medie de circa 40.000 de euro. Săptămânal vindem camioane către România şi, mai important, achiziţiile sunt realizate cash”, a spus Heertum.

2011 – perioadă de amorsare

Danieliuc, şeful Raiffeisen Leasing, spune că piaţa locală de leasing se situează încă la aceeaşi valoare ca şi în 2010 şi va înregistra un nivel de 1,3-1,5 miliarde de euro la final de an. Unul dintre cele mai dinamice segmente pentru finanţare pare să fie cel pentru vehicule comerciale, unde se întrevede o apreciere de circa 10% pe volum în 2011. “2012 va fi un an electoral şi ne aşteptăm să existe susţinere pentru zona de infrastructură, aceste proiecte urmând să susţină cererea de vehicule comerciale”, a apreciat Daniliuc.
El a apreciat că a doua jumătate a anului va fi de fapt o perioadă de amorsare pentru 2012 pentru businessul de finanţare de vehicule comerciale, astfel că până la finalul lui 2011 estimează vânzări de circa 350-400 de unităţi pentru BAS Trucks.

Parteneriat româno-olandez

Grupul Exa, din care face parte compania BAS Trucks, cuprinde dealeri de camioane Daf în Germania şi de camioane Volvo în Olanda, activităţi de finanţare în Germania şi Olanda, precum şi divizia de revânzare de camioane rulate.
“Exportăm în 200 de ţări şi avem circa 5.500 de unităţi tranzacţionate anual. În ultimii ani, începând cu 2008-2009, am achiziţionat vehicule rulate din Europa de Est iar acum balanţa înclină în sens invers pentru că acum avem mai multe loturi vândute către această direcţie”, a declarat Caspar van Heertum, CEO EXA Group şi BAS Trucks
Colaborarea dintre cele două companii datează din 2009, când BAS Trucks a importat pentru prima dată de la Raiffeisen Leasing un lot de autocamioane rulate. Ulterior olandezii au achiziţionat şi alte autocamioane de la alte filiale ale Raiffeisen Leasing din alte ţări, pe care le-a comercializat prin intermediul portalului online.
“Înainte noi doar finanţam achiziţia şi deodată a trebuit să găsim soluţii pentru camioanele care se întorceau la noi”, explică Michael Hackl, managing director al Raiffeisen-Leasing Internaţional, Austria, situaţia întâlnită la începutul crizei. “Era aproape imposibil să vindem camioane reposedate, deci vă imaginaţi că am avut un număr foarte mare de camioane cu care a trebuit să facem ceva”, a adăugat el.
Astfel, aproape 1.000 de unităţi au fost vândute către BAS Trucks iar apoi discuţiile pentru un viitor parteneriat au demarat la jumătatea anului trecut.
“Am constatat că Raiffeisen are cele mai bune performanţe în acest segment iar acum România este prima ţară din Est unde lansăm acest parteneriat încheiat la nivel internaţional. În curând vom lansa aceeaşi ofertă şi în Polonia”, a adăugat van Heertum.
Practic, autocamioanele comercializate de BAS Trucks prin platforma sa online, similară cu cea pentru autoturisme a Autovit, cunoscută pe plan naţional, sau cu cea a Mobile.de, la nivel european, sunt finanţate pe plan local exclusiv de către Raiffeisen Leasing. Potrivit reprezentanţilor companiei de leasing produsul de finanţare presupune o dobândă preferenţială de 7,5% în condiţiile în care în piaţă produse similare au un nivel al dobânzii care urcă la 8-9%.
“Suma maximă finanţată este de 200.000 de euro, în condiţiile în care valoarea unui autocamion vândut de BAS Trucks este de circa 30.000 de euro”, a spus Daniliuc.

Sursa: curierulnational.ro

Raiffeisen Leasing creste miza pe finantari de camioane rulate

Friday, June 17th, 2011

Raiffeisen Leasing si BAS Trucks Olanda, dealer european de camioane si semiremorci, vor finanta vehicule comerciale rulate adresate transportatorilor cu nevoi de achizitii de flote auto, in cadrul unui parteneriat incheiat la nivel continental intre cele doua companii.

“Constatam ca exista pe piata romaneasca un interes mare pentru camioane si remorci rulate. Pentru companiile care cumpara camioane rulate este important sa aiba incredere in parametrii tehnici ai vehicului.

Initiativa se adreseaza clientilor corporativi si IMM din industria de transport, care au nevoie de achizitii de flote de camioane si semiremorci”, a declarat Felix Daniliuc, director general Raiffeisen Leasing.

Solutia de finantare lansata de Raiffeisen Leasing si BAS Trucks Olanda, dealer european de camioane si semiremorci, ofera posibilitatea achizitionarii in sistem de leasing de camioane si remorci rulate. Colaborarea a luat startul in Romania si va fi extinsa la nivel european.

Pentru a studia oferta si a afla pasii care trebuie facuti la achizitionarea unui vehicul se poate accesa bastrucks.com, unde poate fi vizionat si selectat bunul dorit, poate fi consultata fisa tehnica si lansata comanda precum si solicitarea de leasing. BAS Trucks face parte din grupul BAS si dispune de un stoc constant de 1.300 autovehicule comerciale.

Valoarea maxima finantata este de 200.000 de euro, iar perioada maxima de finantare este de 48 de luni. Vechimea bunului finantat la sfarsitul contractului de leasing poate fi de maxim 8 ani de la prima inmatriculare. Avansul minim este de 15%, iar dobanda preferentiala oferita la acest produs este Euribor la 3 luni la care se adauga o marja de 7,5 % (cu 1 punct procentual mai mica fata de dobanda standard, oferita la vehiculele comerciale rulate). Asigurarea se face prin Raiffeisen Broker Asigurare-Reasigurare, la una dintre companiile de asigurare agreate.

Raiffeisen Leasing este membra a grupului financiar austriac Raiffeisen si activeaza pe piata romaneasca din anul 2002. Clientii Raiffeisen Leasing sunt, in principal, persoane juridice, de la IMM-uri la corporatii multinationale si municipalitati.

Sursa: wall-street.ro

Un nou produs de finantare de la Raiffeisen Leasing

Friday, June 3rd, 2011

Raiffeisen Leasing a anuntat o oferta de finantare prin care ofera trei luni de gratie la plata capitalului, dar si o dobanda preferentiala. Oferta este adresata persoanelor juridice pentru finantarea autovehiculelor comerciale peste 3,5 tone, noi si rulate.

De asemenea, clientii beneficiaza de gratuitate la asigurarea Casco in primele 3 luni ale contractului.

“Obiectivul nostru este sa crestem finantarea in leasing pe sectorul de autovehicule comerciale”, a declarat Felix Daniliuc, director general al Raiffeisen Leasing IFN SA.

Avansul minim este de 15%, iar valoarea reziduala de 10%. Perioada maxima de finantare este de 60 de luni de la prima inmatriculare a autovehiculului. Promotia este valabila in perioada 1 iunie 2011 – 31 august 2011.

Reinvierea leasingului

Monday, January 10th, 2011

Leasingul financiar va inregistra o usoara crestereVezi AICI oferte de masini recuperate de firmele de leasing!

Daca in 2010 principalul obiect de activitate al firmelor de leasing a fost revanzarea miilor de autoturisme recuperate de la clientii rau platnici, incepand cu 2011, angajatii acestor companii vor reincepe sa faca ceea ce le place cu adevarat: sa dea finantari.

Dar finantarile nu vor mai fi neaparat pentru achizitii de autovehicule. Piata de leasing va urma tendinta generala a economiei in 2011. Avand in vedere estimarile de crestere usoara a PIB, jucatorii din piata de profil se asteapta la un avans al volumului de afaceri in 2011.

„Finantarea prin leasing va inregistra o usoara crestere, de maximum 10%, in 2011“, sustine Dan Constantinescu, Managing Director in cadrul UniCredit Leasing, cea mai mare companie de profil din Romania.

Și Felix Daniliuc, director general Raiffeisen Leasing, este de parere ca, in 2011, cresterea pietei este conditionata de evolutia PIB. „La un avans al PIB de 1%, estimez o crestere a pietei de leasing de 9%. Daca economia creste conform estimarilor, cu 1,5%, atunci vom avea un plus de 12–13% in piata de profil“, sustine Daniliuc, care se asteapta la un volum de finantari de 1,2–1,3 miliarde de euro. Ar fi nesperat de bine pentru o piata maturata la propriu de criza: volumul finantarilor a inregistrat o scadere de 72%, in 2009, de la 4,8 miliarde de euro la 1,3 miliarde de euro.

A urmat 2010 care a adus o noua scadere, de 27% in primele noua luni ale anului, ceea ce inseamna ca piata se pregatea sa incheie 2010 undeva la nivelul de un miliard de euro. De unde ar putea veni revenirea? „Motoarele finantarii prin leasing vor fi anumite ramuri industriale care au inregistrat revenire sau care depind de export, cum ar fi sectorul energetic si cel medical“, sustine Dan Constantinescu.

In ceea ce priveste structura portofoliilor, ponderea domeniului auto va scadea usor, la 60%, fata de aproximativ doua treimi in 2010, si din cauza cresterii taxei auto care va intra in vigoare la inceputul lui 2011. Restul finantarilor vor fi directionate in zona de echipamente, 30%, si respectiv 10% in imobiliare. Totusi, portofoliile companiilor de leasing se vor comprima, la fel si profiturile.

Daniliuc avertizeaza ca in 2011 vor ajunge la scadenta cele mai multe finantari acordate in perioada de boom economic, iar volumele de finantari noi vor fi mult mai mici. „Vom vedea companii cu pierderi in 2011. Cred ca, pe ansamblul pietei, vom fi undeva la limita pragului de rentabilitate“, mai spune reprezentantul Raiffeisen Leasing.

In ceea ce priveste costul finantarilor in leasing, Dan Constantinescu nu vede o reducere in viitorul apropiat, mai ales ca dobanda de referinta pentru euro (EURIBOR) este in crestere, iar costurile cu riscul si finantarea nu au scazut. Pe de alta parte, reprezentantul Raiffeisen Leasing sustine ca observa o tendinta de scadere care se asteapta sa continue si in 2011. „Ma astept ca in 2011 prioritatea pentru companiile de leasing sa fie reinventarea, unor strategii care sa permita crearea unor perspective. Observ deja un plus de prudentialitate si ma astept ca jucatorii sa identifice un model de business mai degraba calitativ decat cantitativ“, spune Felix Daniliuc.

Inca din acest an, societatile de leasing s-au concentrat pe trei directii: o capacitate mai buna de recuperare si vanzare a bunurilor recuperate, adaptarea la contextul economic actual si o mai buna  capacitate de reesalonare a finantarilor pentru clientii cu probleme.

In ceea ce priveste 2011, se intrevad si riscuri care pot veni din schimbarile dramatice ale mediului legislativ si o posibila evolutie economica nefasta a Romaniei. „In acest context, s-ar putea sa apara fuziuni sau achizitii, precum si iesiri de jure, pentru ca de facto unii jucatori din piata nu mai sunt activi“, sustine Dan Constantinescu.

Deja in 2010 a aparut si prima insolventa in domeniu: International Leasing, afacerea fondata in urma cu 15 ani, a intrat in insolventa in octombrie 2010, avand datorii totale de aproximativ 25 de milioane de euro. Șefii companiilor mai vad un element pozitiv in apropierea anului electoral 2012, in sensul deblocarii de fonduri pentru investitii in infrastructura, investitii care ar putea fi finantate prin leasing.

Sursa: money.ro

Imprumut BERD pentru Raiffeisen Leasing Romania

Monday, January 3rd, 2011

Banca Europeana pentru Recons­tructie si Dezvoltare (BERD) analizeaza acordarea unui imprumut de 30 de milioane de euro catre Raiffeisen Leasing Romania, in vederea finantarii Intreprinderilor Mici si Mijlocii (IMM). Conducerea BERD urmeaza sa ia decizia finala intr-o sedinta care va avea loc pe 18 ianuarie 2011, se arata intr-un comu­nicat al institutiei financiare.

Linia de credit va contribui la men­tinerea fluxului de finantare intr-o peri­oada in care accesul la impru­muturi, in special in cazul IMM-urilor, este limitat.

Criza financiara a influentat ne­gativ piata leasingului, iar majo­rita­tea com­paniilor de profil si-au restrans acti­vitatea, desi au aparut indicii ca cererea este in revenire. Raiffeisen Leasing Romania face parte din grupul austriac Raiffeisen. La sfarsitul lunii iunie, cota de piata a Raiffeisen Leasing Romania era de 5,6%, ceea ce plaseaza compania in randul primilor sase operatori in sec­torul de profil.

In acest an, BERD a acordat institu­tiilor financiare romanesti, printre care BCR, BRD, Millennium Bank, Patria Credit, linii de finantare de apro­ximativ 100 de milioane de euro pentru cre­ditarea sectorului intre­prin­derilor mici si mijlocii.

Facilitatea de Finantare UE/BERD pentru IMM-uri este un program comun care sustine dezvoltarea intre­prin­za­torilor prin facilitarea accesului la finan­tare. Pana in prezent, in cadrul acestei facilitati, BERD a oferit finantari in va­loare totala de 1,2 miliarde de euro, sus­tinute de granturi puse la dispozitie de catre Comisia Europeana prin Pro­gra­mul Phare, in valoare de 180,75 mili­oane de euro. Programul Phare este prin­cipa­lul canal de coo­perare finan­ciara si teh­ni­ca pentru tarile care acced la UE.

Sursa: zf.ro

Felix Daniliuc, Raiffeisen Leasing: Nu ne permitem inca un an de contemplare

Tuesday, December 7th, 2010

Cei care nu-si regandesc afacerile nu vor mai rezista la inca 12 luni de criza
Companiile de leasing si clientii acestora se confrunta cu noi provocari. Reprezentantii industriei spun ca a venit momentul ca impreuna cu partenerii sa dea dovada de curaj si incredere pentru a regandi modelele de afaceri, singura sansa pentru a supravietui in urmatoarea perioada. Este vorba de orientarea spre domenii de viitor, precum agricultura, medicina sau energia regenerabila, dar si de restructurarea si reinventarea afacerilor potrivit noilor cerinte ale pietei. Nu ne mai permitem sa continuam ca in 2009 si 2010, avertizeaza Felix Daniliuc (foto), director general  la Raiffeisen Leasing, intr-un interviu acordat pentru „Financiarul”.

La trei provocari importante vor trebui sa faca fata si in noul an com­paniile de leasing. Este vorba, in primul rand, de capacitatea de a recupera si revinde bunurile care au fost finantate clientilor cu probleme de natura finan­ciara. „Aici trebuie sa tinem cont si de faptul ca, la nivel principial, abor­darea de afaceri a companiilor de leasing, specializate in oferirea de finantari, nu prevedea initial abilitati de recuperare si revanzare a bunurilor”, explica Daniliuc. Dar in actuala conjun­ctura, companiile de leasing se vor con­centra in conti­nuare pe rafinarea conti­nua a res­pectivelor aptitudini. O a doua pro­vo­care majora o reprezinta intelegerea profunda a contextului actu­al, in vede­rea identificarii acelor masuri viabile de rescadentare si restruc­turare a finan­tarilor unor clienti care incep sa aiba probleme in rambursarea dato­riilor. La fel de importanta este capacitatea de a intelege corect nevoile clientilor.

„Anterior crizei, nici nu aveai nevoie sa-ti dezvolti un model de vanzari, intrucat cererea de finantare era enor­ma, astfel ca modelul de afaceri era reactiv.

Mai ales ca evaluarea criteriilor de risc era mai relaxata decat in cazul creditelor bancare, dar fara a fi lipsita de prudentialitate, tinand cont ca noi avem un element de confort prin faptul ca suntem proprietarul activelor ce constituie obiectul finantarii. Practic, noi cumparam activele si le inchiriem mai departe”, explica Felix Daniliuc. Acum insa, firmele de leasing sunt cele care trebuie sa identifice clientii cu nevoi de finantare prin leasing, si, la fel de important, acei clienti care pot dovedi un plan de afaceri cu o viziune, o strategie viabila in contextul actual al economiei si in situatia actuala a pietei”, precizeaza seful Raiffeisen Leasing. „Ne gasim in situatia in care noi vrem sa finantam, dar nu avem cui, ca efect al comprimarii activitatii din economie si, implicit, a cererii de finantare”, adauga acesta. Motiv pentru care companiile finantatoare trebuie sa dea dovada de o atitudine proactiva, de a identifica afacerile si clientii cu potential si a veni cu solutia de finantare potrivita.

Trebuie sa ne reinventam

Felix Daniliuc considera ca atat clientii companiilor de leasing, cat si toti actorii din economie trebuie sa inteleaga ca nu ne mai permitem un nou 2009 si 2010, in care sa stam in stare de contemplare si sa vedem ce se intampla in stanga si dreapta, pe la vecini, ca poate ne trag si pe noi dupa ei. Clientii trebuie sa sparga aceasta bariera, sa inceapa sa aiba curaj si sa-si regandeasca afacerea: „Daca mi s-a comprimat piata si nu mai pot sa vand brichete, sa vad cum pot sa ma reinventez, astfel incat sa vand altceva. Sau sa vad cum pot sa ma restructurez, sa-mi regandesc productia, astfel incat sa devin competitiv. De ce? „Pentru ca e foarte important, atat pen­tru firma de leasing, cat si pentru par­tenerii acesteia, sa ne regandim pers­­pectiva. Ganditi-va ca marea majoritate a clientilor nostri sunt IMM-uri. Afacerea e chiar viata lor, de ea depind familia si multi altii. Cumva trebuie sa gaseasca mecanismul si solutia de continuare, de asigurare a unei perspective. De aceea trebuie sa aiba incredere in capa­citatea lor de a se reinventa, sa aiba incredere sa apeleze in continuare la finantare, pentru ca nu au alta alter­nativa. Daca au reusit sa supravietuiasca in 2009 si 2010 a fost pentru ca au avut la dispozitie anumite rezerve financiare care le-au permis sa-si continue afacerea. Dar mi-e teama ca vine un nou an in care daca nu-ti regandesti afacerea, daca nu faci activ afaceri, n-ai nicio san­sa”, considera seful Raiffeisen Leasing.

Mai multa incredere si curaj

Care ar fi principalul mesaj al companiei de leasing catre parteneri? „Cred ca majoritarea clientilor nostri ar trebui sa dea dovada de mai multa incredere, de mai mult curaj. Este mo­mentul in care trebuie sa dam dovada de capacitate in reinventarea, regandirea afacerilor pe care le gestionam, astfel incat sa fim in masura sa ne cream perspective de continuitate si de dezvol­tare a acestora”, spune Felix Daniliuc. Pe de alta parte, acesta considera ca au­toritatile ar trebui sa reanalizeze OUG 42 din 2009, prin care recuperarea unui bun finantat prin leasing poate fi facuta doar in urma obtinerii acordului judecatoriei, ignorandu-se in acest fel capacitatea sau calitatea de proprietari pe care o au asupra bunului societatile de leasing. „In acest fel avem de pierdut, pe de o parte din cauza faptului ca avem un client rau-platnic care nu ram­bur­seaza la timp datoriile, dar si pentru ca ne aflam intr-un cadru legi­slativ care incurajeaza un astfel de comportament incorect”, adauga directorul Raiffeisen Leasing.

Finantari pentru productie si servicii

Pentru ca piata auto s-a comprimat foarte mult in 2010, cu 70% fata de 2009, companiile de leasing au fost afectate serios. Motiv pentru care Felix Daniliuc se asteapta ca in 2011 tot mai multi sa inteleaga ca trebuie sa atace si alte zone, in special zona finantarii de echipa­mente, care creeaza valoare adaugata in economie, intrucat se intra in zona productiva. „Aici ma astept sa ajungem in zona de echipamente pentru agri­cultura, domeniul medical si sa incepem sa facem pasi concreti pentru intele­gerea modalitatilor de finantare pentru energiile regenerabile”, spune acesta. Pentru ca in acest caz vorbim de peri­oade de timp foarte lungi, iar investitiile in parcurile eoliene sau in parcurile solare presupun perioade extinse de finantare, intrucat si investitorul ajunge la break-even intr-un orizont indepartat, de 10-15 ani. O practica diferita de cea de pana acum, dar trebuie facuti pasi si in directia aceasta, considera Daniliuc.

Raiffeisen Leasing castiga cota de piata

Raiffeisen Leasing a intuit la timp modificarea modelului de afaceri din domeniu, astfel incat masurile adoptate au dat deja primele roade. „Si noi am inceput un proces de regandire a aface­rii, in cadrul unui proiect de Business Process Management, respectiv revi­zuirea tuturor fluxurilor si a proce­selor de lucru din cadrul companiei, pentru a deveni mai eficienti. Dar asta nu e suficient, e doar un fel de farmacie, pentru a vedea cum putem fi mai performanti, mai flexibili. E important sa facem asta, dar in acelasi timp trebuie sa vedem cum rezolvam principala pro­blema, aceea a compri­marii porto­fo­liului”, precizeaza Felix Daniliuc. Pentru ca, explica acesta, reducerea porto­foliului unei companii de leasing pre­supune o perspectiva de inchiriere, intrucat aceasta se bazeaza doar pe finantari, nu si pe alte produse ca in cazul bancilor, precum economii sau alte operatiuni, prin care se poate compensa scaderea de credite. De aceea, trebuie gasite solutii pentru in­versarea tendintei de comprimare a portofoliului, in para­lel cu reducerea cheltuielilor. „Noi am facut asta, iar rezultatele se vad: am crescut de trei ori si jumatate volumul de noi contracte in comparatie cu 2009 si am ajuns pe locul 5 in privinta cotei de piata pentru noi finantari”, precizeaza directorul Raiffei­sen Leasing.

In privinta evolutiei pietei de leasing in urmatoarea perioada, acesta previ­zioneaza o scadere a volumului total finantat pe ansamblul pietei pana la sfarsitul anului. „Ma astept ca 2010 sa se inchida undeva la un volum de apro­ximativ un miliard de euro, comparativ cu 1,2 miliarde in 2009. In ceea ce pri­veste 2011, din punctul meu de vedere asteptarile sunt optimiste, in primul rand datorita faptului ca prog­nozele in­dica o crestere PIB-ului si ca efect al iden­tificarii unor noi domenii de finan­tare pentru activitatea de leasing, concret agricultura, sectorul medi­cal si energia rege­­nerabila”, completeaza Felix Daniliuc.

Sursa: financiarul.ro

Raiffeisen vrea sa revigoreze finantarile in leasing

Wednesday, August 25th, 2010

Raiffeisen Leasing a lansat site-ul www.magazinuldeincredere.ro unde se gasesc informatii simple si utile referitoare la solutiile de finantare prin leasing pentru o gama larga de nevoi, se precizeaza intr-un comunicat de presa al companiei. Intr-o maniera inedita si placuta sunt prezentate serviciile oferite de Raiffeisen Leasing si da posibilitatea de a opta pentru o solutie optima de finantare.

In situatia economica actuala, este important ca orice client sa fie informat cat mai simplu, rapid si corect pentru a beneficia de cea mai buna solutie de finantare posibila. Mai mult, Raiffeisen Leasing si-a optimizat continuu in aceasta perioada procesele si serviciile, in asa fel incat sa fie cat mai aproape de clientii sai si sa ii sustină pas cu pas pe toata perioada derularii leasingului.

“Am inteles ca pentru a depasi o situatie dificila impreuna, avem nevoie mai ales de INCREDERE. Vrem ca prin servicii rapide si eficiente, o comunicare transparenta, informatii complete si corecte oferite in procesul de alegere a solutiilor de finantare sa intarim increderea clientilor nostri, dar si sa le dam incredere in propriul lor viitor” a spus Felix Daniliuc, director general Raiffeisen Leasing.

La adresa www.magazinuldeincredere.ro oricine poate sa caute o solutie de finantare pentru a-si pune planurile in practica, gasind, totodata, si increderea de a actiona acum si aici, in loc sa astepte alte vremuri. Site-ul este astfel creat si gandit pentru a oferi informatii simple, rapide si corecte intr-un mod prietenos si placut, pentru a gasi o oferta de leasing avantajoasa. In plus, sectiunea “distractie” garanteaza buna dispozitie, asa cum se cuvine unui om increzator.

Raiffeisen Leasing, membra a grupului financiar austriac Raiffeisen, activeaza pe piata romaneasca incepand cu anul 2002. Oferta de servicii a Raiffeisen Leasing cuprinde produse de finantare pentru sectorul auto, echipamente sau pentru domeniul imobiliar. Clientii companiei sunt, in principal, persoane juridice, de la IMM-uri la corporatii, multinationale si municipalitati. Compania are acoperire natională, fiind prezenta in 12 mari orase din Romania.

Sursa: bankingnews.ro